PodGront

Hoewel we begin november pas naar buiten zijn getreden, werken er sinds april 2016 al vijf mensen vrijwel dagelijks aan het creëren van PodGront. En we zijn nog lang niet klaar. Omdat we transparantie hoog in het vaandel hebben staan, proberen we regelmatig een update te geven van de laatste stand van zaken. Daarbij berichten we niet alleen over de hoera-momenten (“Er is weer een nieuwe podcast!”), maar ook over de vraagstukken waar we mee kampen, de beslissingen die we nemen (en natuurlijk waarom) en de problemen of gebreken waar we onverwachts tegenaan lopen. Voel je vrij om hierop te reageren, ons van advies te voorzien of anderzijds een bijdrage te leveren!

Samen met jullie hulp hopen we in de loop der tijd een sterk productiehuis te worden dat mooie, innovatieve podcasts maakt.

 

Online
We zijn online, daarmee is het voor ons gevoel nu écht begonnen. We hebben niet alleen een website, maar ook diverse social mediakanalen (Facebook, Instagram en Twitter). De site is onze basis: hier vind je alle producties van PodGront, maar ook achtergronden, blogs en de podcast van de week. Via de sociale media pogen we op een wat spontanere manier contact te maken en jullie op de hoogte te houden van de nieuwe content of ontwikkelingen. Het is nog even zoeken naar een goed social mediaplan en manieren om ons bereik te vergroten, dus als je enthousiast bent over dit project: deel onze bijdragen vooral ook op je eigen social mediakanalen, dat helpt enorm! Binnenkort willen we ook een leuke actie in Groningen uitvoeren die onze naamsbekendheid stimuleert, maar dat houden we ondanks de transparantie nog even geheim…

Bedrijf
Een goed idee is zo geboren, het daadwerkelijk realiseren is een heel ander verhaal. Dat merken wij ook. Om onze ambities waar te kunnen maken, moet er nog een hoop gebeuren. We werken aan een verdienmodel, zoeken nog andere makers om mee samen te werken en discussiëren eindeloos over de vraag hoe we zo goed mogelijke podcasts kunnen maken, die zo veel mogelijk mensen bereiken. We hebben hier natuurlijk allerlei ideeën over, maar het is de vraag of die ons het succes bezorgen waar we zo op hopen. Door onze producties uitvoering te testen, streven we naar een optimaal resultaat dat aansluit bij de wensen van de Nederlandse podcastluisteraars.

Je kunt ons daarbij helpen door de enquêtes in te vullen die we bij onze podcasts plaatsen, of je aan te melden als bètatester. Want wat jullie wensen zijn, dat weten we nog niet. Pas als we dit helder in beeld hebben gebracht, zijn we klaar om door te groeien en het digitale medialandschap te veroveren. Onze eerste stap is een presentatie op het festival Let’s Gro en deelname aan een subsidieronde van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek.

Toekomst
2017 staat in ons langetermijnplan te boek als het jaar waarin we (markt)onderzoek doen. Daarnaast werken we aan de bekendheid van ons productiehuis, alsmede het medium podcast in algemene zin. Hoe we dat precies gaan doen, welke producties we zullen maken en hoe deze zullen veranderen onder invloed van bètatesters, is voor ons net zo’n spannend traject als voor jullie (vermoedelijk nog wel spannender). Zoals gezegd houden we je op de hoogte. Ondertussen vergaderen wij gestaag en vrolijk door, zoals je op de foto’s kunt zien. We zijn tenslotte pas net begonnen.

Next Post